klik !

Tuesday, 16 August 2011

Hari ni ( Versi Loghat Pahang )

Assalammualaikum.

Malang tadi koi tido dalang pukoi 2 pagi. Lepas tidor, koi bangun sahur dalang pukul 4.30 pagi. Jenuh gek la mok koi ngejutkan. Koi ni susoh ngat nok bangun pagi. Keknya, bila doh bangun susoh pulok nok tido balik. Lepas mok koi kejut te, sahor macang beselah. Makan2 seme ngan kuarge koi.

Dalang pukol 5.45, koi kene pecoh telo. Kena wat bahulu sebab ande orang tempoh nok bahulu pagi ni. Orang JKR gamoknye tempoh ke mok koi malang semalang. Penatnye lah weh, sebab koi ni banyok ngat bende buat bulan2 pose ni. Malang tadi koi sampei rumoh dalam pukoi satu gitu lah. Balik dari niaga suor ke budok kampung sebeloh. Macang2 kerenoh koi melayan nye. Nok design tu la, design ni la, rege nok muroh sikit la. Padehal koi dah bagi rege orang kampung koi dah te. Sebab te koi balik lambat.

Sambung citer tadi. Koi ni dah lame ngat tok buat bahulu. Tadi, tetibe jek mok koi soh koi ngan akok koi buat. Macang bese lah, koi punye peranan jage api jek. Bancuh2 ni akok koi lah. Disebabkan doh lame tok buat bahulu, koi fail dalang pusingan pertame. Ande hok dekat2 hangus. Mampos kawan kene maroh ngan mok kawan ni nanti. Tapi, rasenye tak ade hal sebab sikit jek hok yang hitang. Hok lain ok belake.

Aokme tok caye? Koi tunjuk yak :

hanset muroh. Gone kan pulok...


Tu le gambor bahulu koi buat ngan akok koi pagi ni. Panas lagi te. Tok leh nok packing, nanti berwap, rosok kuih kawan. Lepas ni nok buat rutin harian koi macang beselah.

Salam Ramadhan rodong seme!! :-)

P/s : Koi/kawan adalah aku/saya.

" Loghat Pahang, Loghat Pahlawan "

5 comments:

cemomoi said...

oooih tokeh bolu... gone bisnes oak, kencang la yerk

nurAMALLINA said...

ewahhh! seronok la mengkeme sume.

adib syazwan said...

rajin jugok aok yak, kitnye koi dulu2 je mase skoloh rendoh nolong membuat bahulu ni ah, skunk main tunjuk je banyok mane nok, xdaye dah nok mukul telor te~

op anaz said...

cemomoi - Tok la kencang.. Gitu2 je la. hehe

Ina - Sedap mende? haha..bahulu?

Adib - Ye ah. nok mukul telor bukan 2 ke 3 minit. :-)

Eddy Dce said...

balee..kecur air liur koi nengok bahulu aok buat ter...dh lame tak makan bahulu nih...

Followers