klik !

Monday, 30 July 2012

Pedih terima hakikat?

Hakikat yang pedih memang susah kita nak terima. Sebab kadang-kadang tu kita sendiri tak menyangka hakikat yang sebenarnya. Walau pahit untuk ditelan tapi kadang-kadang manis untuk dikenang. Sebab benda yang pahit itu lah sebenarnya penawar. 

Hakikat yang pedih kadang-kadang kita boleh terima. Tapi sejauh mana penerimaan kita? Mungkin dengan titisan air mata dengan hati yang duka atau senyum redha dengan segalanya? Atau senym dengan hati yang duka? 

Hakikat yang pedih juga boleh dijadikan pengajaran dalam kehidupan. Kalau sebelum ini kita tak pernah lalui akan hakikat itu, tapi dengan menerimanya kita akan jadi lebih kuat, tabah , dan matang. Kerana hati yang cekal lahir dari dugaan yang dilalui.

Kesimpulannya : Steady je la beb.

Hadapi wayang kehidupan dengan tenang

P/s : Kepada sahabat dengar lah lagu Chris Vadham tajuk hanya nyanyian dalam sepi. Jahat tak aku? Kah3

4 comments:

Nizam said...

Sendiri mau ingat la yek....

Maithasa Syuhada said...

terima kasih atas perkongsian... :)

man said...

yelah kena beringat dan terima seadanya..hehe

shishi>>shida said...

kehidupan..bg sha kehidupan tanpa masalah n perasaan yg pelbagai umpama mati semasa sedar...sha hargai rasa sakit,,sedih,,celaru,,tension,,sunyi,,,klu perasaan mcm ni xde sha akan cari masalah supaya perasaan tu lahir... =))

Followers