klik !

Thursday 24 May 2012

Pembentangan Bajet sesi 2012/2013

Assalammualaikum

Tak lama lagi dah nak final exam. Sekejap je masa berlalu. Pejam tutup mata tengok-tengok dah nak habis semester dah. Cepat betul masa berlalu, dan masa-masa tu memang tiada gantinya.  Minggu ni dapat cuti seminggu boleh balik kampung. Yang ada di kepala sekarang ni, bulan Ramadhan yang bakal menjelma tak lama lagi. Kalau ikut perancangan , tahun ni nak berniaga di bazar Ramadhan Temerloh. Dapat juga menambah-nambah duit poket n duit raya. 

Duduk di Melaka ni duit makin lama makin habis. Duit part time yang masuk lagi sikit daripada kos sara hidup. Makan, minum, rumah sewa, yuran persatuan semua bagai nak kena settlekan. Duit keluar macam air dari kepala paip. Tapi, Alhamdulillah walau macam mana sekalipun setakat ni keadaan masih stabil. Perancangan kewangan aku menjadi tapi aku tengah fikir untuk masa akan datang ni. Bagaimana cara nak generate income yang masyuk untuk tampung hidup aku di hari-hari mendatang.  Sesi 2011/2012 punya bajet dah tamat. Skang ni planning untuk bajet sesi 2012/2013 pulak. Dah macam pembentangan bajet negara plak. Hehe. Macam-macam ada dalam  kepala sekarang ni, sama ada terlaksana atau tidak je. Kena teliti semula semua belanjawan untuk diri sendiri bagi sesi baru ni.



Duit bukan segala-galanya , tapi segala-galanya memerlukan duit. Nak masuk tandas skang ni pun dah 30 sen. Apatah lagi benda lain. Kena wat bentangan bajet dalam kehidupan ni. Kalau tak buat bajet, itu yang sampai kena puasa seminggu tu. Harap-harap impian n harapan aku untuk berniaga di  bazar ramadhan tahun ni tercapai. Rezeki Allah dah tentukan betul tak? Kita usaha,doa, n tawakkal je la.


Semoga aku di murahkan rezeki yang halal lagi baik. 
Amin


3 comments:

Diari Si Froggie said...

Betul2.. duit mengalir macam air..tapi kan bila kita banyak duit.. hutang akan mula banyak, berbanding kalau duit kita cukup2.. hehe.. Selamat berbelanjawan. :)

Eintan Nurfuzie said...

amin...cik en pun sme..ehhehe
Pencarian cik en dan blog-bloglist geng cik en

Unknown said...

rezeki itu sudah ada yg ngatur tapi kita tetep harus berusaha biar rezeki itu ga mandet, ga ketahan

nah, inget saya saran ust yusuf manshur, perbaiki sholatnye ^^

Followers