klik !

Wednesday 30 May 2012

Rakan di alam maya



Aku mula berblog sejak tahun 2010 .Tapi aku start aktif dan kerap mengupdate blog sejak tahun 2011. Tahun 2012 ni aku masih lagi update tapi mungkin tidak sekerap dulu. Mungkin sebab sibuk dengan kerja atau sengaja menyibukkan diri sendiri. Kini, aku kembali ke alam blogger setelah jarang menjenguk blog aku yang berusang ni.

Tapi, sejak aku mula semula berblogging ni, aku perasan satu perkara. Kawan-kawan blogger aku yang lama sama ada yang rapat atau tidak dah menghilangkan diri. Tak ada update terbaru keluar di dashboard aku. Sampaikan ada sesetengah rakan blogger yang aku dah lupa . Aku rasa aku ramai juga memfollow rakan blogger lain, tapi ke mana hilangnya mereka? Mungkin mereka seperti aku. Sibuk dan menyibukkan diri.  Mungkin juga diorang dah bosan berblogging atau tak ada idea nak menulis . Atau buat  blog lain??

Yang masih aktif juga ada, tapi hanya sedikit berbanding dahulu.  Walau apa pun sebabnya, aku masih seronok untuk menulis dalam blog usang aku ni. Kerana aku suka menulis dari hati aku. Apa yang aku nak tulis, aku akan sampaikan. Sama ada seseorang tu suka atau tidak, itu atas penilaian beliau. Tapi, menulis dari hati di blog  lebih seronok daripada membuat status facebook yang bosan contohnya : 

Bosannyew! , Best Gila!, ko dengan dia sama jek hati busk bla bla bla bla bla gi mampos!, Ada aku kisah??, Penat! ( kalau baca pon naik menyampah )

Aku dah lama perasan rakan-rakan blogger lama dah tak update. Cik Froggie ni pon cakap ada rakan blogger beliau dah tak aktif dalam berblogging ni. Tapi aku berterima kasih kepada cik froggie kerana menyenaraikan blog aku dalam kalangan orang yang masih aktif berblog. Dia ni pun dah lama aku kenal dalam alam maya ni. Kehadiran blog beliau aku tahu sebab dulu selalu juga blogwalking . Sama ada tegur atau tak tegur je la. haha

Selamat menulis kepada blogger yang masih aktif dan kepada yang dah tak aktif tu, update la kalau ada masa. 

P/s : Best juga blogwalking ni walaupon kadang-kadang tu kita baca tapi tak komen. hehe





1 comment:

nine said...

untunglaa haha

Followers