klik !

Monday, 16 January 2012

Yang gemuk makin gemuk.

  • Gemuk makan. Setiap kali kita makan banyak, ada ke kita ni makin kurus? Sampai pakai baju pun nampak lemak berlapis, kang orang mengata pulak, dahlah gemuk, mengganggu pandangan mata pulak.
  • Gemuk dosa. Yelah, dosa itu ini. Bertambah-tambah sebab lupa pasal akhirat. Sibuk mengejar duniawi. Kang orang mengata pulak, dahlah gemuk, lupa diri pulak.
  • Gemuk ilmu. Ilmu ni tak payah nak susah-susah cari, merata-rata ada, dekat tepi longkang pun ada. Tak percaya? Keratan kertas berunsur ilmiah dekat dalam longkang tu, ambiklah. Nanti orang memuji pulak, biarpun dia gemuk, ditambah dengan cerdik pandai pulak, cute je.
  • Gemuk pahala. Pahala mudah je nak cari. Macam mana? Fikir sendiri. Tak perlu nak lakukan kejahatan, bukan buat baik sekali buat jahat berkali-kali. Aku hempuk kang. Kalau kita tak melawan cakap orang tu pun dah dikira pahala.
  • Gemuk comel. Eh ada orang panggil aku ke?! HAHA perasannya!

Comel kan kucing gua? Kuikui


1 comment:

aDiB sYaZWaN said...

gemuk bertempat, hehehe!

Followers