klik !

Tuesday 26 July 2011

Dekat sejam pusing cari beras

Hari ni 26/7/2011. Aku pergi mencari beras untuk keluarga. Biasa lah, orang yang tak berapa nak kaya ni, mesti lah cari beras yang murah kan. Sebabkan memang beras itu adalah pilihannya, aku pun mencari2 kat beberapa pasar raya sekitar bandar Temerloh ni. Asal aku tengok jek, tinggal tanda harga jek. Semua pasaraya macam tu. Dah lama sebenarnya beras tu aku tak jumpa sebab ingatkan memang dah habis. Sebab kebiasaannya memang beras Nasional ni lah pilihan orang ramai. Masuk hari ni dah sebulan aku tak jumpa beras Nasional tu. Lama jugak aku memusing kat tempat beras cari satu2 ( sambil cover ) .hehe...Balik rumah aku pun search internet aku terjumpa satu berita mengatakan


Beras Nasional






 "BERMULA JUN 2011 - DIMAKLUMKAN SUBSIDI BERAS 15% (BERAS NASIONAL)10KG DI TARIK BALIK OLEH KEMENTERIAN PERTANIAN..." Patutlah tak jumpa2 , rupa2nya memang dah tak keluar kat pasaran. 

Maknanya kena beli beras lain lah ni. Family aku dahlah macam naga. Beras 10kg tu berapa lama lah sangat bertahan. haha........

3 comments:

messy_mess said...

tanam sendiri jek le jawabnye ...




gune kaedah hidroponik .... kikiki

BubuBobot said...

hahahha lu bg gua erggghhhh je? apa barang.


bukan family lu yg macam naga. lu yang macam naga a.k.a pirana. hahahhaha

ade2mama said...

abis la..sume da nk naek,..
law naek ..kuatiti beras tu dye bg lebih xpew jgk..hmmmmm..

BLI 1PERCUMA 2 KG..

Followers