klik !

Monday, 25 July 2011

Cerita Dari Temerloh

telur ayam



telur itik











Setelah puas mengelilingi Pekan Sehari Temerloh yang panjang,  seorang pengunjung singgah di gerai menjual telur. Memandangkan gerai tersebut menjual telur dalam kuantiti yang banyak, beliau berhasrat untuk membeli telur. Mungkin harganya lebih murah daripada harga telur di pasaraya.


Pembeli: “Dik, telo sesarang berape?”

Penjual: “Telo ayam ker telo itik?”

Pembeli: “Telo ayam la.”

Penjual: “Telo ayam bese ke telo ayam kampung?”

Pembeli: “Ayam bese la,banyok pulok tanye budok ni..”  (Dalam hati : Nok nege ke dok?)

Penjual: “Yang tempatan ke yang import?”

Pembeli: “Yg tempatan laaaaaa (bengang).”

Penjual: “Yang tempatan..  Emm.. hok yang dari Ceno ke Temerloh ke Bera? Hok Maran pun ander..”

Pembeli: “Yang Ceno pon boleh lah...” (Sambil terlihat kesal).

Penjual: “Hok yang Ceno tebing ke darat, ke hok seberang sane?”

Pembeli: “Aok nie nak njual telo ke nak mmbuat pedo’oh?”

Penjual: “Pak cik, koi ni jual mee rebus kat sebeloh ter. Kebetulan hok jual telo pergi makan. Nyer suruh koi melayan orang nok membeli sampai dia datang. Dia tok suruh koi juei pon.. Koi layan je la… Tu la paseinyer.. Hehehe …”

Pembeli: “Ander jugek yak bertelo daie ni karang….”

Hehehe...

Sumber : I Love Pahang

7 comments:

nurAMALLINA said...

HAHAHAHA krohhhhhh

i'm ezza haniza said...

hahaha! amek aok ...hahha

messy_mess said...

hempok kpale tukang jual ...

sudeh said...

HAHAHA semppppoooi keno setepekk baru padan mukoo lalala *tak reti cakap pahang sebenarnya. men hentam jea =='

akuanakpahang said...

hamun juge kena gitu yak :)

op anaz said...

Ina- Kenapa? Mengantuk? haha
Ezza- Haha...baru padan muke
Messy- Hempok sampai bisu..hehe
Sudeh- Hentan saja lah labu..:-)
akuanakpahang-Ye ah..

shishi.. said...

adoi...terlipat2 lidah nk bce..hehheehe...

Followers