klik !

Sunday 1 May 2011

Errrr..............

Kumpulan Korea Pop Malaysia? Aku ada jugaklah search-search + jalan2 kat blog lain. Sekarang dah banyak entry pasal group yang dikenali sebagai 24:7 dan kumpulan gula-gula ni. Kebanyakkannya memang mengutuk kemunculan budak-budak ni. Korang nak tahu kenapa dan mengapa ramai yang berasa macam tu? Aku upload beberapa gambar yang aku dapatlah kan :

err....



em...tak tahu nak cakap apa..


Kumpulan Gula-gula..Korea lah sangat agaknya..

Walaupun aku tak layan kumpulan-kumpulan Korea, tapi aku tak adalah mengutuk . Itu memang diorang punya gaya dan memang disukai oleh ramai jugak lah gadis-gadis Malaysia. Tapi kalau group yang ini yang mana ahli-ahlinya adalah fully orang Melayu, aku memang tergamam buat 2-3 minit. Sepelik-pelik manusia di Malaysia ni, aku akhirnya jumpa juga kumpulan lelaki dan perempuan Melayu yang lagi pelik.Apa sebenarnya di hati mereka ye? Aku tengok artis Malaysia hari ni pun dah naik bulu roma, inikan pula kumpulan K-Pop dari negara aku? Nak gelak ada, sedih ada, geli pun ada. Terpulang lah pada anda semua ya. Anda dah matang, ada akal fikiran, fikirlah yang terbaik. Tapi pendapat aku, jadilah diri sendiri yang lahir dalam keturunan berbangsa Melayu ni. Kita ada adat dan adab. Nak berhibur, nak berseronok boleh tetapi ada tahap batasannya. Janganlah sampai merosakkan diri sendiri dan mendatangkan fitnah. Tak tahulah pulak kalau diorang cakap lahir dalam keturunan Melayu, tetapi dalam darah dan jiwaku Korea. Mana baik kita ambil ( ada yang baik ke? haha ) mana buruk kita buang jauh-jauh...:-)

P/s : Lepas ni bolehlah buat show kat Korea agaknya..hahaha

10 comments:

tokwan muda said...

betul2 suka tgk kamu mengutarakan pandangan,anak muda mcm ni lah kita nak berfikiran rasional,tp betul ckp kamu kita anak melayu dilahrkan sbg bangsa yg pntgkn adab dan sopan,kenapa bngsa melayu antar yg terbesar memeluk Islam scr total sbb budaya melayu yg sopan dan budi bahasa itu seirg dgn Islam sbb itu nenek moyang kita dgn mudh menerima Islam,tp sedihla bila kita ceduk budy luar sdgkn bdya kita sdh ckp baik dah

siti suraya said...

adoi , tak bole blah langsung tengok mereka2 nihh . korea tu agamanya ape ? malaysia tu agamanya ape ? no komen lahh (:

BubuBobot said...

muka 'ensem' jek semua. sebijik mcm K-pop korea. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Op Anaz said...

Tok wan- Betul tu..adab tu sebahagian daripada keistimewaan kita orang Melayu
Siti- haha..diorang nak jadi orang Korea nak wat macam mana
Ina- Hok mane sebijik macam korea? haha

fifianggun said...

dah xde kerje dah tu

Haida said...

budaya tiru meniru itulah budaya orang melayu....hampeh

PaK PiS said...

NPOP = nasyid pop

Op Anaz said...

fifi- mungkin diorang menganggur,,hehe
Haida- tiru yang baik tak apa, jangan tiru benda tak elok dah la..
Hafiz- Baik diorang masuk NPOP daripada KPOP..

Anonymous said...

aku boleh terima kalau semua tu hensem2 belaka. ni muka mat rempit ada hati nak buat group KPop. WTF

Unknown said...

hehe lawak la group tu.. :)

Followers