klik !

Monday, 18 June 2012

Siapa Aku?

Hidup aku dah cukup 21 tahun. Memang asam garam kehidupan aku ni terlalu sedikit. Banyak lagi benda kena belajar dan aku tempuh. Tapi, ada beberapa tomahan atau cakap belakang pasal aku sejak kebelakangan ni. Kadang-kadang manusia ni dia boleh judge ikot dia suka. Tak terkecuali juga kalau yang kurang mengenali diri aku yang sebenarnya.

Kalau orang yang kenal aku akan tahu , muka aku memang jenis serius. Tapi sebenarnya aku suke bergurau pada orang yang dah rapat dengan aku. Mungkin sebelum rapat ko judge aku lain, lepas dah kenal ko judge aku lain. Sebab tu ada pepatah "Tak kenal maka tak cinta". Cuma agak terkilan dengan beberapa perkara kebelakangan ni. Lawak dianggap serius, serius di anggap gurau.

Tapi aku terfikir juga yang kadang-kadang kita bergurau ada orang leh terima, ada orang tak leh terima. Kalau lepas ni aku buat tak tahu, faham-faham lah. Sebab aku boleh terima berbagai jenis perangai n aku dah jumpa berbagai-bagai jenis manusia. Tapi ada sesetengah orang tak leh terima cara aku. Aku tak perfect sebab aku manusia .



P/s : Kalau tak reti beza gurau dengan serius, baik aku mendiamkan diri.


4 comments:

TK said...

saya faham perasaan awak... saya pun kadang2 lalui jugak benda macam tu... maka kadang2 saya fikir lebih baik saya diam je.. tp bila diam je, orang tanya pulak, 'ko ni ada masalah ke?' saya pun tak faham la perangai orang ni... yang paling teruk saya rasa, kadang2 tu rasa macam saya ni tak wujud je walau pun kat sekeliling saya ada ramai kawan2...

Nizam said...

Mule2 gitu la

mama aryan said...

salam anok semantan..adik dok mane?akak pun org sana gak..cer citer cer citer kot akak kenal..hehe

Mak Wardah said...

Maaf, mereka tak kenal ada, mungkin anda harus mulakan dulu itupun kalau anda selesa. . Dah dpt kunci, mungkin lebih byk pintu hati yg anda boleh buka. Take care

Followers