klik !

Sunday, 7 August 2011

Saat-saat menyedihkan

Hari aku melihat depan mata bagaimana kasih sayangkucing terhadap anak2nya. Aku gi ke rumah membe aku nak basuh barang2 yang aku guna masa berniaga tadi. Lepas tu, aku ternampak seekor anak kucing membe aku yang lahir 3 minggu lepas tu mati kena langgar. Aku pun bawaklah anak kucing mati tu masuk dalam  halaman rumah. Lepas tu, aku pun panggil ibunya yang bernama Putih tu datang tengok anak beliau. Lepas membasuh barang2 niaga, aku nengok adik si mati tu dah tidur sebelah si mati. Sebab memang 2 ekor ni rapat. Aku pun snap pakai anset membe aku :



Ibu kucing tu pulak jilat2 anak yang mati tu. Berair mata ibu kucing tu aku tengok.  Lepas tu, aku pun gi ngeteh2 dengan membe. Balik dalam pukul 11.40 malam, aku tengok macam ni pulak :



Diorang tidur sama2. Tapi, malam ni adalah malam terakhir diorang dapat bersama macam ni....Aku ni jenis manusia yang susah nak tersentuh. Bila melihat keadaan ni, aku terasa macam tersentuh pulak...

Itu kucing. Kalau manusia? Ada yang sanggup macam ni :




Beza manusia dengan kucing :

-Manusia ada akal .
-Kucing tak ada akal.

Tapi, kalau tengok situasi yang kita hadapi hari ni, manusia tu bertindak lebih tidak berakal daripada binatang. Wallahhualam.

6 comments:

akuanakpahang said...

Salam situasi seumpama ini mmg menyentuh hati kita... sama2 simpati.

ade2mama said...

ntah la..manusia ny teruk clit..8bukan sume k

doa2 la kte x cm tu ye:)

Ayen... said...

susah nak komen ni sbb binatang yg xdok akal lg bagus dr manusia yg Allah bg akal pikiran dlm bab2 gini....

Lea IsNaw! said...

manusia dgn binatang pun susah nak beza nak sekrg ni
wajah mcm manusia tapi perangai cm binatang
nauzubillah

azlanmatt said...

mmg binatang tidak berakal... tp dianugerahkn dgn perasaan kasih dan sayang..

nurAMALLINA said...

rasa nak menangis. hati betul2 tersentuh. manusia pulak yang bertopengkan syaitan. ishkk

Followers