klik !

Monday, 1 August 2011

Bermulanya Perjalanan

Hari ni 1 Ramadhan. Semua umat Islam akan berpuasa selama sebulan berturut. Maknanya, plan aku untuk bulan puasa ni akan mula dilakukan petang ni. Berniaga dengan membe2 aku. Berniaga air, kebab, kuih, n seluar jeans. Berniaga kat tepi jalan besar menghala ke bandar Temerloh tu aku fikir agak strategik la. Barang-barang pun semua dah siap.Dapur, bekas air, gas, meja, payung, lori, semua dah ready. Tinggal nak wat air soya jek. Aku tahu petang ni tak boleh nak harap pelanggan ramai. Kena duduk dalam seminggu baru orang perasan kehadiran kita. Lepas tu, barulah boleh nilai sama ada untung atau tidak bernaga kat situ. Berniaga mestilah nak untung kan. hehe..Aku  tekad nak beri duit raya kat adik2 aku tahun ni. Harap2 kesampaian lah.

air soya

macam ni lah kebab kitorang nanti..haha



Harap2 dimurahkan rezeki dalam bulan Ramadhan ni. Amin. Kepada orang Temerloh, ada masa datang lah ke kedai koi. Area Songsang. Koibagi special price kat aokme..hehe... :-)

8 comments:

adib syazwan said...

bazar ramadan dekat petronas te ke?

Shalina Samsudin said...

wahh ! berniaga elok elok ye :)
INSYAALLAH . ada rezeki :)
ehh,nak kebab satu..hehe

nurAMALLINA said...

wahh nak pesan soya boleh?

Nizam said...

Selamat berpuase

op anaz said...

Adib - Koi tok niaga kat bazar..koi open table tepi jalan jek..haha

Shalina - Ok!! Siap!

Ina - Err..boleh3...puasa x?hehe

Nizam - Selamat Berpuasa rodong.:-)

sudeh said...

fuyooo dappnyewwww !
haha
poss lajuu laaa sampai KL
hehe
jauhh lerr temerlohh >.<

selamat berpose ! ;p

op anaz said...

sudeh - Tak sempat sampai, posmen dah makan tak tahan bau kebab kitorang...haha

adib syazwan said...

area mane?

Followers