klik !

Friday 8 March 2013

Kata-kata - Kehidupan



"Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan."

-Saidina Ali bin Abi Talib

"Jadilah seperti pohon kayu yang lebat buahnya, tumbuh di tepi jalan. Dilempar buahnya dengan batu, tetapi tetap dibalas dengan buah." 

-Saidina Abu Bakar As-Siddiq

"Jangan engkau percaya melihat kegagahan seorang lelaki. Tetapi jika mereka teguh memegang amanah dan menahan tangannya daripada menganiayai sesamanya, itulah lelaki yang sebenarnya " 

-Khalifah Umar al-Khattab

“Running away from your problems is a race you’ll never win.”
"Lari dari masalah  adalah satu perlumbaan yang anda tidak akan menang."

- Kyle O’Donnell


“you never know how strong you are… until being strong is the only choice you have.”
"Anda tidak tahu kekuatan anda ... sehingga menjadi kuat adalah satu-satunya pilihan yang kamu ada "

- Cayla Mills

“When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life. When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down ‘happy’. They told me I didn’t understand the assignment, and I told them they didn’t understand life.”
"Apabila saya berumur 5 tahun, ibu saya selalu memberitahu saya bahawa kebahagiaan adalah kunci kepada kehidupan. Apabila saya pergi ke sekolah, mereka bertanya kepada saya, apa yang saya mahu jadi ketika saya besar nanti. Saya menulis 'gembira'. Mereka memberitahu saya bahawa saya tidak memahami tugasan yang diberikan, dan saya memberitahu mereka bahawa mereka tidak memahami kehidupan. "

- John Lennon

" Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards."
"Kehidupan hanya boleh difahami ke belakang, tetapi ia mesti hidup ke hadapan."

- Søren Kierkegaard

"Things change. And friends leave. Life doesn’t stop for anybody "
"Perkara berubah. Dan kawan-kawan meninggalkan anda . Hidup tidak berhenti untuk sesiapa."

- Stephen Chbosky

" You cannot find peace by avoiding life." 
"Anda tidak boleh mencari kedamaian dengan mengelak daripada kehidupan."

 -Virginia Woolf

"Death ends a life, not a relationship."
"Kematian mengakhiri kehidupan, tapi tidak perhubungan yang terjalin "

- Mitch Albom

"But better to be hurt by the truth than comforted with a lie"
"Lebih baik pedih menerima kebenaran daripada selesa dengan penipuan"

- Khaled Hosseini

"Life’s hard. It’s even harder when you’re stupid"
"Kehidupan sukar. Ia lebih sukar apabila anda bodoh"

- John Wayne

"I speak to everyone in the same way, whether he is the garbage man or the president of the university" 
"Saya bercakap kepada semua orang dengan cara yang sama, sama ada dia adalah manusia sampah atau presiden universiti"

- Albert Einstein

"Life isn’t about finding yourself. Life is about creating yourself."
"Kehidupan bukanlah mengenai "mencari" diri anda sendiri, tapi kehidupan adalah mengenai anda membentuk diri anda endiri"

-George Bernard Shaw

"Sometimes the questions are complicated and the answers are simple"
"Kadang-kadang persoalan yang timbul sangat rumit dan jawapannya adalah sangat mudah"

 Dr. Seuss

"It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not"
"Ia adalah lebih baik untuk dibenci kerana siapa anda yang sebenarnya daripada disayangi dengan kehidupan palsu"

- André Gide

“Don’t cry because it’s over, smile because it happened.”
"Jangan menangis kerana ianya berakhir, senyumlah kerana ianya terjadi"

– Dr. Seuss

"Do not give up as long as you stand by yourself"
"Jangan menyerah selagi anda berdiri sendiri"

-Op Anas


No comments:

Followers