klik !

Wednesday, 27 July 2011

Ayat double meaning dari wanita

Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu?
Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?

Kalau perempuan tanya: You dah makan ke belum?
Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni!

Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.
Makna tersembunyi: Belikanlah untuk I.

Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la.
Makna tersembunyi: Tolong picit kepala.

Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi...
Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.

Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.
Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?

Kalau perempuan kata: I suka berkawan dengan you. You baik, memahami bla bla bla...
Makna tersembunyi: Hish... I rasa macam minat sesangat kat you la... Rasa macam nak jadi awek you je.

Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?
Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.

Kalau perempuan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.
Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban.Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.

Kalau perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.
Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.

Kalau perempuan kata:
Ini motor abang ker?
Makna tersembunyi:
- kereta abang kene tarik ke...?
- MOTOR KAPCAI BURUK ADA HATI NAK BAWAK AKU. KALAU SUPERBIKE KE OK LAH.
- "ko gile nak suruh aku naik moto ni???!" 


P/s : Aku kena berhati2 dengan perempuan lepas ni..Kemungkinan aku nak berkahwin 2,3 atau 4..."Diam2 ubi berisi, diam2 orang ...bisu.."..hehe


*sekadar gurauan...

13 comments:

nurAMALLINA said...

hahaha hang sabaq sat la. aku karate hang nanti. hahaha

ade2mama said...

heheh.amboi amallina..
xnk time knyataan kew?
btol ape dye kte allaalalal

hey ..ayat double meaning tok laki xde kew hheheheh:)
nk jgk..try la bt..heheh

anyway..amallina kne jgk time kyataan yg fakta ats ny btol
lalalalalalal

ade2mama said...

jap2..law ble..ptua ny hehe
law nk kawen lgy nty..mntak restu si dia tuuuu..ehem2
llalaalalalala

op anaz said...

ina - err...anda kenapa nak karate saya? haha

ade2mama- Mintak restu? hm...aku langgar je lah...haha

nurAMALLINA said...

kepala hotak mu nak langgar. hahahaha aku sumpah hang jadi kotak madu baru hang tau!

ade2mama said...

haahaah
langar aje..dye bkn taw kn2
tpy law dye taw..abis la ko heheeheh

opaanaz,dye jeles la hehehe.jom bg dye berbulu lgy heheh

graw2 je:)
jgn amek ati taw heheh

nowriz said...

hahaha... sy suka yang ni...

Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.
Makna tersembunyi: Belikanlah untuk I.

p/s : suka bagi dia ayat ni time dia baru gaji je... hihihi

Ayen... said...

mgkin ada betulnya makna tersembunyi tu tp semua org lelaki paham kot,hehe....

nama saya SYAWAL FITRAH said...

hahahah, toink2 mcm kena btg hidung ja~ kekeke..

beLLa said...

kena alert mksud pompuan cakap. blog kau cool la! ;p

tieha ismail said...

lepas ni, kalo tak paham-paham jugak, hurmmm tak tahu la nak cakap macam mana kan

ghost writer said...

jatuh talak 3 beb kalau aku tau makna di sebaliknya..cis!

op anaz said...

Nowriz -He...buat banyak2 kali bagi pokai..haha

Ayen - Faham dan amat mengerti..:-)

Syawal- err...selalu buat lah tu..haha

Bella- Mmenag kena alert...bahaya perempauan ni...Thankz..:-)

Tieha - Kalau dapat lelaki hati kering nak wat macamne..takkan paham2 lah..haha

Ghost - err...ganasnya..haha

Followers