klik !

Wednesday, 27 April 2011

Kenapa sampai jadi macam ni?

Assalammualaikum.. Pelik sungguh manusia ni. Tidak bersyukur dengan apa yang dia ada. Ada golongan yang sememangnya lahir dari keluarga Islam tidak mahu menerima ajaran Islam, malah terus-menerus mencaci dan menghina Islam. Budak yang aku cakapkan ni namanya Danny Daniel. Bukan dia seorang je, tapi Danny dan kawan-kawan.  Kat sini aku letak sedikit gambar yang aku ambil dekat group "Danny daniel,hentikan penghinaan terhadap Islam". 
















Inilah antara gambar yang aku ambil. Danny & the gang. Nampak macam budak-budak lagi. Aku ada jugak nasihat sikit, tapi habis dia mengutuk-ngutuk. Jadi, aku ambil keputusan untuk biarkan sahaja. Sekurang-kurangnya aku dah tegur. Dia tak nak terima nak buat macam mana kan. Aku rasa golongan-golongan macam ni semuanya golongan yang cetek akal dan kurang kasih sayang. Dia ingat hukum hakam agama ni main- main? Sekarang nak salahlkan sape? Mak bapak? Cikgu? Tak tahu nak cakap.. Mungkin keluarga diorang tak mengamalkan ajaran Islam yang sebenar kot. Dah semakin banyak golongan macam ni. Dia orang pun macam dah ada persatuan sendiri dan semakin berani bertindak mencaci Islam. Jika perkara macam ni berterusan, orang-orang bukan Islam sendiri akan ketawakan umat Islam kerana dalam kalangan orang yang ber"nama" Islam ni membuat pernyataan yang menghina agama Islam. Semakin dilayan, semakin teruk mereka  mengutuk Allah dan para rasul. Aku harap aku tak jadi macam diorang yang sememangnya nyata sesat. Selamatkan aku Ya Allah..Amin....

5 comments:

cemomoi said...

moga dibuka pintu hidayah untuk mereka kembali ke jalan Allah

hudadida said...

nk salahkan sape?
indirect nye salah org yg mendidik la..
tp, die pon ade otak..kalo die tak tau..bole tanye kn..
tp kalo dah mcm ni..mintak doa jelah..
bukan kuasa kita..
dats y la kena ada hukum wudud dalam malaysia yg mengaku negara islam ni..

cik dila said...

ramai yg kata danny daniel dan keagungan haluan adalh org yg same..sy pun ada jumpe diorg ni buat kecoh di page yg lain. motif diorg cume 1.mahu menyebarkan dakyah2 yg menyesatkan..supye kita tak seperti mereka..minta dijauhkan ya Allah..amin2..

op anaz said...

ya..Amin...

~nsar~ said...

JAI sedang pantau mereka-mereka ni dengar kata.... dalam proses kenal pasti siapa.. tapi tu la manusia.. selagi Allah tak kirim bala selagi tu la dok rasa besar.. ni antara firaun zaman kita...

Followers